بررسی عملکرد عکاسی در هنرهای جدید ایران
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر
- نویسنده اعظم صدیق اسکویی
- استاد راهنما محسن مراثی احمد نادعلیان
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1388
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
سرآغاز عکاسی در ایران (درآمدی انتقادی بر تاریخ عکاسی ایران در دورهی ناصری)
بایگانی عکسهای دورهی قاجار، یکی از بزرگترین گنجینههای تصویری تاریخ ایران است. اگر این بایگانی را همچون یک فضای بصری متصور شویم، میتوان چیستی و چگونگی آن را مورد تحلیل انتقادی قرار داد و اگر نام دیدمان را به کلیت این فضای بصری اطلاق کنیم، میتوان پرسید چه دیدمانی، چرا و چگونه در دورهی ناصری صورتبندی شده و این دیدمان چه کارکردی میتوانست در گذشته داشته و یا حتی در ادوار بعدی میتواند داشته...
متن کاملعکاسی خلاق در ایران
چکیده : در این مقاله، روند شکل گیری عکاسی در ایران از دورة قاجار تا دوران معاصر به ایجاز و اختصار مرور می شود. در این بررسی فشرده و مختصر، تأکید برروی عکاسی خلاق است و سایر حیطه های کاربردی عکاسی همچون عکاسی خبری، تبلیغاتی و فتوژورنالیسم مورد نظر نبوده اند. همچنین به اجمال درخصوص نکات بارز و تأثیرگذار بر عکاسی ایران اشارات کوتاه و گذرایی می شود از جمله: آموزش عکاسی در دارالفنون و دانشگاه ها...
متن کاملتحلیل رابطۀ "شیوۀ بازنمایی" و "مکان نمایش" در هنرهای جدید*
چکیده هنر که به نوعی عمیقترین تجربیات ادراکی هنرمند را بیان میکند، همسو با تغییرات زندگی و دریافتهای ذهنی انسان، شکلهای نو و تازهای به خود میگیرد. در دهههای اخیر از نقاشیهای انتزاعی و مجسمههای مدرن تا انواع هنرهای دیجیتالی، در زمرۀ هنرهای پیشرو بودهاند. همراه با این تحولات، مکان نمایش هنرهای جدید نیز نیازمند فضاهایی درخور آثار و معرف ذات پویای آنها شده است. در این مقاله رابطۀ هنرهای ج...
متن کاملبررسی عملکرد قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در عراق جدید
در عرصه جدید سیاست بینالملل، یکی از ابزارهایی که واحدهای سیاسی به منظور دستیابی به اهداف و منافع ملی و راهبردی خود به کار میگیرند قدرت نرم است. قدرتی که بهزعم نظریهپردازان آن تأثیرگذاری بیشتری در مقایسه با قدرت سخت دارد. جمهوری اسلامی ایران نیز بهعنوان واحد سیاسی مستقل، به منظور دستیابی به اهداف ملی و راهبردی خود از مؤلفهها و ظرفیتهای قدرت نرم خود در حوزه سیاستهای منطقهای و بینالمللی،...
متن کاملعکاسی و چرخش فرهنگی (بررسی نقش فناورانۀ دوربین عکاسی و عکس در تغییرات فرهنگی جامعة ایران)
متفکران عرصۀ پساپدیدارشناسی می کوشند انسان، جهان، و فناوری را در رابطه ای هم بسته با هم قرار دهند و در نظر دارند نسبتی را مشخص کنند که فناوری میان انسان و جهان پیرامونش برقرار کرده است. دوربین عکاسی، در مقام فناوری و رسانه ای فرهنگ ساز، به فراخور بافتی که در آن قرار می گیرد معانی اجتماعی و فرهنگی خاصی را نیز تولید می کند. در این مقاله سعی بر آن است به نقش فناورانۀ دوربین عکاسی در جامعه و فرهنگ ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023